پسته تازه کرمان را می توان برای از بین بردن شپش سر استفاده کرد

پسته به شکل بیضی شکل، توسط یک پوسته سخت احاطه شده است که در زمان رسیدن میوه به دو قسمت تقسیم می شود.

دانه داخل آن سبز رنگ و با پوست قرمز روشن پوشیده شده است. پسته تازه کرمان از خانواده Anacardiaceae است و دوستدار آب و هوای مدیترانه ای است.

پسته که در اصل از آسیای مرکزی و آسیای صغیر است، در قرن هفدهم به فرانسه معرفی شد. سپس به آن ملقب شده است: «بادام پارس». این میوه خشک برای مدت طولانی توسط کاوشگران و مسافران مکرر به عنوان میوه ایده آل در نظر گرفته می شد.

زیرا به راحتی در یک کیسه قرار می گرفت و سرشار از انرژی بود. تا قرن 19 بود که این دانه در ایالات متحده و به ویژه در کالیفرنیا ظاهر شد، جایی که آب و هوا برای کشت آن مساعدتر بود.

امروز ایران پیشروترین تولیدکننده پسته در جهان است که 38 درصد بازار را در اختیار دارد. اما ایالات متحده با داشتن 28 درصد از سهم بازار در حال حاضر بیش از پیش در کشت پسته پیشرفت می کند.

امکان یافتن پسته در طول سال وجود دارد، با این حال دوره مزه ترجیحی پاییز است. پسته یک غذای بسیار پر انرژی است. به ازای هر 100 گرم مصرفی 581 کیلوکالری را تامین می کند. همچنین منبع قوی پتاسیم، مس، آهن و فسفر است.

حاوی ویتامین های B6 و C و دارای مقدار زیادی فیبر است که باعث سیری خوب می شود. پسته به دلیل سهم قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

همچنین می تواند غذایی برای کاهش دندان درد و همچنین خطر ابتلا به اسکلروز کبد باشد. پسته به دلیل علف بودن، تماس با رطوبت را به خوبی تحمل نمی کند.

برای نگهداری خوب، می توان آن را در پوسته خود رها کرد و در یک شیشه دربسته در یخچال قرار داد. به مدت 3 ماه حفظ خواهد شد.