با خوردن سویا آرژانتین بندر امام 120 سال عمر کنید

غذاهای سویا آرژانتین بندر امام نقش مهمی در غذاهای بسیاری از کشورهای آسیایی دارند و قرن هاست که این کار را انجام داده اند. تنوع غذاهای تهیه شده از سویا، گنجاندن سویا را در رژیم غذایی نسبتاً آسان می کند.

سویاهای سنتی آسیایی شامل انواع تخمیر شده مانند میسو، ناتو و تمپه و انواع تخمیر نشده مانند ادامام (لوبیای سبز)، توفو و شیر سویا هستند.

در 25 سال گذشته در دسترس بودن و مصرف سویا در ایالات متحده و همچنین در بسیاری از کشورهای غربی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در بسیاری از کشورهای غربی، علاوه بر غذاهای سنتی آسیایی سویا، انواع زیادی از محصولات سویا وجود دارد که از دانه های کامل سویا یا محصولات پروتئینی سویا مانند پروتئین سویا ایزوله کنسانتره پروتئین سویا، یا آرد سویا پروتئین گیاهی بافت دار استفاده می کنند.

عوامل متعددی باعث افزایش محبوبیت غذاهای سویا می شود. یکی توصیه‌های غذایی است که خواستار تغییر بیشتر به سمت رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه است.

یکی دیگر افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به پروتئین و درک این موضوع است که غذاهای سویا منابع خوبی از پروتئین با کیفیت هستند. دلیل سوم این است که بسیاری از مصرف‌کنندگان از تحقیقات آگاه هستند.

در طول 25 سال گذشته، اثرات سلامتی غذاهای سویا به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از این تحقیقات با هدف درک اثرات سویا و اجزای سویا، مانند ایزوفلاون ها، بر خطر بیماری مزمن انجام شده است.

ایزوفلاون‌ها مدت‌هاست به عنوان فیتواستروژن طبقه‌بندی شده‌اند، اما اخیراً به عنوان تعدیل‌کننده‌های انتخابی گیرنده استروژن (ER) (SERMs) در نظر گرفته می‌شوند.

ایزوفلاون‌ها همچنین ممکن است اثراتی مستقل از تعاملشان با ERs داشته باشند. بیماری کرونری قلب، 5 سرطان سینه و پروستات7، و پوکی استخوان 8 و کاهش علائم یائسگی.