ورق گالوانیزه شیروانی دست دوم موجب سقوط ساختمان پلاسکو شد

استفاده از پوشش های فولادی ورق گالوانیزه شیروانی دست دوم گرم (HDGS) برای کارایی و سهولت سنتز در بدنه خودرو، قطعات خطوط هوایی پرسرعت ریلی و سیستم های توزیع آب بسیار حیاتی است.

سیستم‌های مختلف پوشش جدید می‌توانند از محدودیت‌های فنی تکنیک‌های ضد خوردگی سنتی فراتر روند. به همین دلیل، سیستم های پوشش معدنی یا آلی باید به طور دقیق و مناسب انتخاب شوند.

در همین حال، این سیستم های پوشش باید مطابق با ویژگی های مواد منحصر به فرد و پارامترهای الکتروشیمیایی هم افزایی آنها ارزیابی شوند.

از این دیدگاه، ما یک مرور کلی از پیشرفت‌های اخیر تحقیقات سیستم‌های پوشش ضد خوردگی برای HDGS را خلاصه می‌کنیم. ابتدا، پوشش‌های محافظ سنتی را برای مطابقت با استفاده از HDGS نشان می‌دهیم.

به همین ترتیب، پوشش های محافظ در حال ظهور و پیشرفته خلاصه می شوند. سپس روش‌هایی برای معیارهای ارزیابی پوشش‌های محافظ سنتی و نوظهور نمایش داده می‌شوند و از طریق آنالیز الکتروشیمیایی نشان داده می‌شوند.

برای نتیجه گیری، ما یک پیشنهاد در مورد پیشرفت های آینده سیستم های پوشش محافظ HDGS ارائه می دهیم. خوردگی فولاد هم در تولید و هم در زندگی روزمره اجتناب ناپذیر است.

مجموع زیان اقتصادی ناشی از خوردگی سالانه بیش از 3 درصد تولید ناخالص داخلی هر کشور تخمین زده می شود  بر این اساس، انجام حفاظت از پوشش برای فولاد بسیار مهم است.

تا به امروز، روی و آلیاژ آن موثرترین محافظت در برابر خوردگی را برای فولاد فراهم می کند (Maeda، 1996؛ Krylova، 2001). لایه گالوانیزه ابتدا به عنوان یک پوشش مانع عمل می کند تا از نفوذ مواد خورنده مانند یون های کلر به داخل فولاد زمینه جلوگیری کند.