این امر قطعاً از اهمیت و قابلیت اطمینان نتایج به دست آمده می کاهد.
مورد دوم، کفش چرم طبیعی مردانه در عوض، تنها شاخص پتانسیل گرمایش جهانی را در نظر می گیرد و بر روی کفش های دویدن متمرکز است.
اخیراً، برندهای مختلف ورزشی (یعنی پوما و نایک) ردپای کربنی از کفشهای دویدن خود انجام دادند (پوما 2009؛ نایک 2010).
همچنین، یک شرکت ایتالیایی مدلی از کفش های خود در فضای باز (Environmental Product Declaration – EPD) را طبق قوانین دسته بندی محصولات (PCR) برای کفش های چرمی (AKU 2017) تایید کرد.
هدف مطالعه کفش چرم طبی حاضر ادغام وضعیت هنر با پیشنهاد یک مطالعه ارزیابی اثرات زیست محیطی، بر اساس روش استاندارد LCA، با تمرکز بر SC از کفش های چرمی کلاسیک است.
این را می توان یک تحلیل دروازه به دروازه، شامل تمام مراحل و ذینفعان از کشتارگاه و حفاظت از پوست تا تولید کفش در نظر گرفت.
ده مقوله مختلف محاسبه شده از طریق روش ارزیابی تاثیر نقطه میانی ILCD 2011 برای شناسایی نقاط داغ محیطی SC مورد تجزیه و تحلیل، برای شبیه سازی سناریوهای مختلف و پیشنهاد فرصت های ممکن برای کاهش اثرات منفی استفاده شده است.
چندین کفش مردانه چرم طبیعی نوآوری و پیشرفت نسبت به کاستیهای موجود در این زمینه را میتوان شناسایی کرد: (1) این مطالعه بر روی کفشهای چرمی کلاسیک تمرکز دارد، در حالی که مطالعات موجود عمدتاً به گونههای دیگر مانند کفشهای دویدن، کفشهای گاه به گاه، کفشهای کتانی و غیره مربوط میشود.
(2) موجودی LCA حاضر با توجه به کل SC (به جز مرحله کشاورزی) بسیار دقیق است، در حالی که در مطالعات ادبیات، سادهسازیهای عمده بهویژه در مواد کفش مشاهده شده است، با اثرات منفی اجتنابناپذیر بر قابلیت اطمینان نتایج.
(iii) مجموعه کوچکی کفش چرم زنانه اسپرت از شاخصها معمولاً در مطالعات LCA موجود (مثلاً فقط پتانسیل گرم شدن کره زمین) اتخاذ میشود، در حالی که در حال حاضر ده دستهی تأثیر را در نظر میگیرند که دیدگاه جامعی در مورد تأثیرات زیستمحیطی و علل آن دارند.
(IV) به عنوان یک نظر کلی، این مطالعه برای برجسته کردن اهمیت داشتن دیدگاه کامل در مورد SC برای پیگیری موثر پایداری زیست محیطی، به ویژه در بخشهای تولید مد و کفش، ضروری است.
بقیه مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است. بخش 2 مواد و روش برای مطالعه LCA را با جزئیات کامل در مورد داده های موجودی مورد استفاده برای ارزیابی و توصیف مرحله ارزیابی تأثیر چرخه حیات ارائه می کند.
- منابع:
- تبلیغات: