لوله پلیکا رفسنجان از مواد فسیلی تهیه می شود

PEX: PEX (پلی اتیلن متقاطع) جدیدترین لوله پلیکا رفسنجان برای مصارف مسکونی است. PEX که در بسیاری از مناطق کشور تأیید شده است، نصب آسانی دارد.

زیرا به راحتی برش داده می شود، انعطاف پذیر است و از اتصالات فشرده سازی استفاده می کند. با این حال، اتصالات دائمی تر نیاز به یک ابزار چین دار خاص دارند. PEX سه تا چهار برابر گرانتر از مس یا پلاستیک است.

فولاد: لوله فولادی گالوانیزه در خانه های قدیمی رایج است. لوله گالوانیزه قوی است، اما تنها حدود 50 سال عمر می کند. قبل از تعمیر، جایگزینی را در نظر بگیرید. با یک متخصص تماس بگیرید تا با آن مقابله کند.

مس: لوله مسی در برابر خوردگی مقاوم است، بنابراین معمولاً از لوله در خطوط آبرسانی استفاده می شود. قیمت آن بیشتر از پلاستیک است اما ماندگار است! دو نوع متداول لوله مسی وجود دارد:

مس سخت، که در سه ضخامت وجود دارد. نوع M باریک ترین است اما برای اکثر خانه ها به اندازه کافی قوی است. انواع L و نوع K ضخیم تر هستند و در کاربردهای بیرونی و زهکشی استفاده می شوند.

برای برش مس سفت و سخت، به چرخ کاتر، لوله برش یا اره برقی نیاز دارید. لوله ها معمولاً با اتصالات لحیم کاری (عرق) متصل می شوند و اتصالات فشاری می توانند لوله را به دریچه های قطع کننده متصل کنند.

مس انعطاف پذیر که اغلب برای ماشین ظرفشویی، یخ ساز یخچال و سایر وسایلی که نیاز به منبع آب دارند استفاده می شود. خم شدن آن آسان است.

اما اگر پیچ خورد، باید قطعه را جدا کرده و آن را جایگزین کنید. بخش های لوله مسی انعطاف پذیر با استفاده از اتصالات لحیم کاری یا فشاری به یکدیگر متصل می شوند.