غذای پرورش ماهی در دریای مدیترانه جان ماهی ها را گرفت

تغذیه یکی از مهم ترین سیگنال های خارجی در غذای پرورش ماهی است که رفتار تغذیه و رشد آن را تحریک می کند. مصرف خوراک عامل اصلی تعیین بازده و هزینه است که باعث به حداکثر رساندن راندمان تولید در یک شرکت پرورش ماهی می شود.

مکانیسم فیزیولوژیکی تنظیم کننده دریافت غذا بین یک اتصال پیچیده است که سیگنال های مرکزی و محیطی را به هم مرتبط می کند که در هیپوتالاموس یکپارچه هستند و در نتیجه به آزاد شدن ژن های تنظیم کننده اشتها پاسخ می دهند.

که در نهایت باعث تحریک یا مانع اشتها می شوند، مانند آپلین. یک پپتید اخیراً کشف شده که توسط چندین بافت با اعمال فیزیولوژیکی متنوع با واسطه گیرنده آن، مانند تنظیم خوراک تولید می شود.

عوامل بیرونی تأثیر زیادی بر مصرف غذا و رفتار تغذیه ماهی دارند. تحت این عوامل، تغذیه در ماهی کنترل نمی شود و شاخص های اشتها در مغز به درستی عمل نمی کنند، بنابراین در شرایط کنترلی که منجر به نوسانات در بیان این ژن های مرتبط با اشتها می شود.

که به نوبه خود باعث کاهش مصرف غذا می شود. در اینجا، ما پیشرفت‌های تحقیقاتی در رفتار تغذیه ماهی در رابطه با انتخاب و ترجیح رژیم غذایی را بررسی می‌کنیم و برخی از تأثیرات خارجی کلیدی بر مصرف خوراک و رفتار تغذیه را شناسایی می‌کنیم.

غذا یکی از مهمترین هزینه های پرورش فشرده ماهی است که پرورش دهندگان ماهی باید به آن توجه زیادی داشته باشند. در دسترس بودن آن از نظر کمی و کیفی برای رشد و تکثیر مناسب ماهیان قابل توجه است.

تغذیه همانطور که متکالف و همکارانش تعیین کرده اند نقش حیاتی در فعالیت های حفظ حیات حیوانات دارد. شواهد حاکی از آن است که تنظیم مصرف خوراک، مانند پستانداران، در مهره داران، از جمله برخی گونه های ماهی، به خوبی حفظ شده است